Vodafone klantenservice

Als klant van Vodafone kun je op diverse manieren in contact komen met de klantenservice. In de winkel, telefonisch of op internet staan medewerkers voor je klaar. Vooral via internet zijn er vandaag de dag erg veel wegen om je vragen of klachten te uiten. Vodafone heeft een overzichtelijke website met veel nuttige informatie en is ook actief op Twitter en Facebook. Er is een uitgebreid online forum en je kunt met iemand van de klantenservice chatten.

Vodafone website

De meeste vragen kun je eigenlijk zelf al beantwoorden dankzij de uitgebreide informatie op de website. Maak je keuze uit één van de producten: mobiele abonnementen, thuis abonnementen of beide. Je krijgt dan een overzicht van de meest gestelde vragen over alles wat met jouw product te maken heeft. Op die manier vind je in veel gevallen al wat je zocht. Je kunt ook inloggen op My Vodafone, een beveiligde omgeving waar je alle persoonlijke informatie over je abonnement en je rekeningen en verbruik kunt vinden.

Handige formulieren

Op de website van Vodafone vind je ook een overzicht van allerlei onderwerpen, waar klanten vragen over kunnen hebben. Door het onderwerp waar jij informatie over wilt aan te klikken, kom je bij een formulier, dat je in kunt vullen en kunt versturen. Je krijgt dan binnen vijf werkdagen antwoord op je vraag. Ook staan er op de website handige formulieren klaar voor als je telefonisch door iemand wordt lastiggevallen of wanneer je van een betaalde sms- of internetdienst af wilt. Beide kunnen dan door Vodafone worden geblokkeerd.

Vodafone op sociale media

Een snelle manier om een antwoord op je vraag te krijgen is het Vodafone forum. Hier kun je zoeken in duizenden topics, waar jouw vraag misschien al lang door iemand anders gesteld én beantwoord is. Of je stelt je vraag gewoon en de kans is groot dat tussen de vele leden van het forum wel iemand zit die het antwoord weet. Het webcare team van Vodafone is er om je vragen te beantwoorden op de sociale media. Je kunt ze benaderen op Facebook en op Twitter. Dat kan 7 dagen in de week en 24 uur per dag. Ook kun je met iemand van het webcare team chatten als je meer behoefte hebt aan persoonlijk contact, zonder dat iedereen mee kan lezen.

Bellen met Vodafone

Wil je liever telefonisch contact met iemand van de klantenservice van Vodafone? Dat kan ook natuurlijk. Vodafone heeft een aantal verschillende telefoonnummers, die je kunt bellen afhankelijk van hoe en waarom je belt. Bel je mobiel, dan moet je bellen naar het speciale servicenummer 1200. Via een keuzemenu word je naar de juiste medewerker geloodst. Heb je daar geen geduld voor, bel dan nummer 1201. Dan krijg je meteen iemand aan de lijn. Bel je met een vaste telefoon, dan kun je naar 0800-0904 of vanuit het buitenland naar +31 654500100 bellen.

Bereikbaarheid Voor alle vragen over je Vodafone thuisabonnement, is er het nummer 0800-0092. Vanuit het buitenland is dit +31 654500292. Alle servicenummers van Vodafone zijn gratis. Telefoonnummer 1200 is bovendien ook nog eens 24 uur per dag en 7 dagen in de week te bereiken. Via de andere telefoonnummers kun je alleen terecht op werkdagen tussen 8 en 20 uur en op zaterdagen tussen 8 tot 18 uur. Wil je een nieuw abonnement afsluiten, dan kan dat via een apart nummer: 0800-0560. Hier zit een medewerker voor je klaar van 8 tot 21 uur op doordeweekse dagen en van 9.30 tot 18 uur op zaterdag. Voor deze en nog een heleboel andere vragen kun je natuurlijk ook nog altijd ‘gewoon’ in een Vodafone winkel terecht.  

Bellen met Vodafone

Als je telefonisch contact wilt met de klantenservice van Vodafone, dan zijn er verschillende telefoonnummers waar je terecht kunt. Bel je mobiel, dan kun je in de meeste gevallen terecht via servicenummer 1200. Je komt dan in een keuzemenu. Als je direct met een medewerker wilt spreken, bel je met nummer 1201. Als je met een vaste telefoon belt, bel je naar 0800-0904 of vanuit het buitenland met +31 654500100.

Bereikbaarheid

Heb je een vraag over je Vodafone thuisabonnement, dan kun je die stellen via 0800-0092 of vanuit het buitenland via +31 654500292. Alle nummers zijn gratis te bereiken. Servicenummer 1200 is 24 uur per dag en 7 dagen in de week te bereiken. De andere nummers kun je bellen op werkdagen tussen 8 en 20 uur en op zaterdagen van 8 tot 18 uur. Voor het plaatsen van bestellingen is er het speciale nummer 0800-0560. Dit nummer is te bereiken van 8 tot 21 uur doordeweeks en van 9.30 tot 18 uur op zaterdag.